Ce relevanta au stelele unui hotel?

Stelele sau margaretele in cazul pensiunilor, sunt acordate in functie de dotarile si de serviciile pe care unitatea hoteliera le ofera. Exista o lista cu minime cerinte pentru fiecare categorie. Cu cat confortul creste, cu atat creste si numarul de stele. In Romania exista o pondere foarte mare de hoteluri cu 3 stele si mai putine din categoria de hotel 4 stele. Cele mai multe hoteluri cu 4 stele se afla in capitala si in statiunile montane precum Predeal.

Cine acorda stelele unui hotel?

Hotrec este un organism care indica prin stele nivelul de conditii de cazare si de servicii oferite. Acest sistem este valabil in toata lumea, nu doar in Romania sau Europa. Cu toate acestea, este greu de urmarit si monitorizat constanta unor servicii.

Care sunt criteriile majore dupa care se face clasificarea stelelor calitative?

1. Suprafata

Cu cat suprafata este mai mare si camera mai spatioasa, cu ata creste si punctajul in stabilirea stelelor hotelului.

2. Echipamente

Mobilierul camerelor si echiparea sanitara a bailor conteaza foarte mult, acestea cantaresc greu in stabilirea numarului de stele.

3.  Calitatea

Se tine cont de calitatea obiectelor si a materialelor folosite in camere si in tot hotelul.

4. Serviciile oferite

cazare hotel 4 stele predealEste de la sine inteles ca serviciile conteaza. Exista un o lista, un barem de servicii minime pentru fiecare categorie. Sa luam drept exemplu un hotel de 4 stele din Predeal:

  • e musai ca hotelul sa dispuna de camere generoase si mobilate calitativ;
  • camera trebuie sa fie dotata cu canapea si sau fotolii pentru relaxare;
  • minibar in fecare camera;
  • baia trebuie sa fie echipata cu uscator pentru par, papuci de unica folosinta si halat de baie;
  • produsele cosmetice sunt obligatorii;
  • receptia hotelului de 4 stele are obligatia sa fie deschisa cel putin 18 ore din 24, cele mai multe functioneaza full time;
  • bar si sau lobby;
  • restaurant;
  • mic dejun;
  • room service.

Cel mai multe hoteluri de 4 stele in care am fost depasesc minimul cerut, avand servicii extra precum: sauna, masaj, sala de sport, sala de jocuri, piscina, locuri de joaca pentru copii, sali de conferinte sau sali pentru evenimente private.

Hotelierii sunt constienti ca pe langa numarul de stele care atesta un anumit nivel de servicii si dotari, tot ceea ce este extra reprezinta un avantaj in turism. Cu cat oferi mai mult, cu atat ai sanse ca hotelul tau sa ramana plin indiferent de sezon.

 

Autor: Nicoleta Pomer
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.