Ce presupune și ce avantaje oferă consultanța arhivistică

Potrivit Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, persoanele juridice, creatoare de documente, au obligația să le păstreze o perioadă determinată de timp, să asigure clasarea, conservarea, accesul liber și cercetarea acestora. Un management performant al arhivei, gândit și aplicat corect aduce cu sine economii de aproximativ 40% în bugetul destinat arhivării, fapt ce justifică, o dată în plus, necesitatea colaborării cu profesioniști specializați în consultanță arhivistică, precum cei de la SDA Servicii de Depozitare și Arhivare Documente.

Iar dacă sunteți interesați de avantajele pe care le implică un astfel de serviciu, iată, mai jos, subiectul dezbătut în amănunt.

Mai întâi evidențiez faptul că stocarea fizică a documentelor implică expertiză avizată, tehnologie de ultimă generație și orientarea către nevoile clienților. Se creează astfel o ofertă personalizată, în funcție de solicitările organizației, cu accent pe:

📌 respectarea legilor în vigoare
📌 economie de timp și bani pentru societate
📌 organizarea eficientă a arhivei existente, dar și a celei viitoare.

Apoi, serviciile de consultanță arhivistică presupun informarea și prezentarea normelor de păstrare a datelor și actelor. Așadar fiecare tip de document va fi însoțit de criterii ce vizează:

📌 întocmirea nomenclatorului arhivistic al instituției
📌 evaluarea fondului arhivistic
📌 organizarea depozitului de arhivă la beneficiar
📌 analiza costurilor cu intrarea în legalitate a arhivei.

Iar dacă ținem cont că tot mai multe companii își manifestă interesul pentru identificarea unei solutii eficiente de arhivare, e lesne de înțeles nevoia de a avea cunoștințe de specialitate. Prin urmare, experții în consultanță arhivistică definesc instrumente specifice de gestionare a structurii arhivei, garantând căutarea rapidă și relevantă a documentelor, economii substantiale de timp si bani pentru organizatie.

În concluzie, domeniul arhivistic se dezvoltă continuu, impunând legi noi de protecție a datelor și modificări ale standardelor de stocare a informațiilor. Și cum greșelile nu sunt permise, alegeți cu inspirație colaborarea cu SDA Servicii de Depozitare și Arhivare Documente. Beneficiați astfel de o experiență plăcută și ușor de înțeles, de consiliere aprofundată cu privire la gestionarea integrată a riscurilor.

Autor: eon
Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.